Tillskott för hår, hud & naglar

Har i några dagar nu tänkt mycket på hur gärna jag skulle vilja ha lite mer hår. Inte särskilt långt, vet ju att mitt hår typ aldrig vill samarbeta, bli tjockt eller dylikt när det får växa... men lite längre. Så det kan bli lite lockigt, eller gå att puffa upp med mousse. Tyvärr brukar ju mitt tålamod tryta lika fort som mitt hår växer långsamt. Funderar på att köpa någon form av kosttillsskott för hår, hud och naglar och se om det blir någon skillnad på kvalité och/eller hastighet.
 
Hade varit awesome med den här längden och tjockleken..
Dessvärre är det här bara löshår (2011).
 
 
Men tja, vem vet. Kanske har jag kommit på någon ny tokig hår-idé snart, typ imorn. Har nog aldrig varit så ombytlig och impulsiv gällande håret som jag varit de senaste månaderna..
Men det vore kanske bra med tillskottet oavsett. Naglarna har börjat spricka och gå av stup i kvarten, och jag har lite (läs: mycket) åldersnojja pga huden.. Är förmodligen så små förändringar att andra inte märker det, men jag har börjat bli smått besatt av minsta lilla rynka, fläck osv.
 
Fick för övrigt tummen ur röven igår och började leka loss med mina watercolor-pennor. För o vara ett första försök tycker jag nog ändå att det blev helt okej. Dessutom var det så... både avslappnande och roligt på samma gång. Lyssnade på Harry Potter-talbok samtidigt och bara.. var.
 
Något jag sköter riktigt bra just nu är promenerandet och mellanmålen. Ryggen har börjat må bättre, men rätt som det är får den för sig att påminna mig... varenda gång det händer börjar jag tänka att jag borde vänja mig vid att göra morgonyoga. De dagar jag är lite extra vikt/hälsobesatt tänker jag likartat fast gällande intensiva hemma-träningspass... Men jag försöker ta ner mig själv på jorden, påminna mig om att för stora/drastiska förändringar har en tendens att suga ALLA goda vanor ur mig, så just nu är det bättre att upprätthålla bra käk och promenaderna.

Kommentera här: