Meltdown och instagramvecka

Jag hade ett brutalt meltdown igår, och som alltid när det händer hällde jag bensin på elden.
 
Påminner mig, nej förlåt - kastar i ansiktet på mig själv - om allting negativt jag blivit som jag aldrig kunnat drömma om, om hur hopplös min framtid ser ut, om att vissa saker helt enkelt inte går att ändra på och att jag är maktlös, att jag är patetisk som sitter och snörvlar över orealistiska drömmar, att jag skäms över mig själv med rätta, att jag för tusan närmar mig 30 och är så extremt misslyckad.
 
Givetvis lyckades jag runda av det hela med en stor skopa självömkan också. Huuur kan universum vara så orättvist? Varför råkar jag ut för nya sjukdoms-grejer gång på gång? Kanske sker vissa saker av en anledning hur smärtsamt det än är. Eller har jag bara fet jävla otur?
 
Lyckades i varje fall lugna mig själv lagom tills kvällen, så jag slapp att må piss som avslutning på dagen.
Är lustigt, hur jag kan gå långa perioder och bara gilla läget - Acceptera min maktlöshet inför vissa faktum i mitt liv. Lägga fokus och energi på det jag faktiskt har bevisat för mig själv att jag kan förbättra - till att totalhaverera och nästintill mobba mig själv..
 
 
Nåja. Nog om det nu.
Ikväll kommer nog bli en fin kväll, för jag ska hem till Katsy och hennes blivande sambo för att ha galpaltalk och laga mat ihop. Ska bli riktigt spännande/kul att se deras lägenhet och skönt att få brudsnacka ordentligt.
 
 
Kan ju köra en liten genomgång á la instagram av veckan som varit också:
 
Hade ju som sagt tjejkväll med Katsy, vi dansade så benen nästan föll av till geeky old style music. Vi avslutade med att bygga ett pillowfort, äta blåbärspaj och se brudfilmer.
Jag var uppe natt efter natt och passade på att städa, diska etc. Nattstädning is the shiet.
Hordade kaffe som fan när man fick 5 för 75 spänn på willys. Åh kärlek!
 
 
Tog söta bilder på kattgrabbarna i helt löjliga sovställningar.
 
 
Trixade till ett örhänge efter att ha sett ett liknande på pinterest. Skitnöjd!
Landade på 60kg och blev helt uppvarvad. Minns inte sist jag vägde det...
 
 
..och så lagade jag givetvis helt fantastisk mat och åt bra mellanmål! *skryt skryt*
Texaschili med surdegs-vitlöksbröd - Laxpasta med räkor och ärtor
Mellanmål utan frukt *gasp* med tomatjuice - Klassisk korvstroganoff
 
Var på två olika vårdmottagningar i veckan och träffade en så rar läkare som gick fett igång på prat om frukt, nötter o näringsrika mellanmål. Hon tipsade mig om att dricka ett litet glas tomatjuice varje morgon, så jag gör det just nu. Godare än jag minns det dessutom.
 
Nu ska jag diska, hänga tvätt och sen hoppa in i duschen.

Kommentera här: