Test-veckan och vikt

Insåg att jag fullkomligt glömde bort att följa upp det där med veckoutmaningen jag satte mig själv på (förutom att jag räknade på hur mycket jag missat på fb och instagram då..). Well - better late than never.
 
 
Sammanfattningsvis gick det väl sådär. Att promenaderna uteblev/minskade ganska snabbt pga ryggen kan jag ta, men att jag två dagar var slarvig eller rentav dum med mellanmålen, och att jag sista ynka dagen gav efter och köpte pizza.. Ja det har jag ingen fin förklaring till alls. Lathet är väl sanningen.
 
Gällande ryggen har jag dock lite bittert börjat misstänka att det kanske inte alls var promenaderna utan min säng som är skurken. Eller bägge. Hade inte promenerat, överansträngt mig eller dylikt på något sätt alls, men vaknade likförbannat i helgen med så ont i ryggen att jag hade svårt att böja mig.
 
 
On another note så gjorde jag en fjantig liten viktkurva för att kolla hur vikten sett ut sen jag påbörjade mitt nya hälsosammare liv. Minns så väl hur syftet aldrig var att gå ner i vikt, men att jag efter 4 månader blev lite fundersam med tanke på allt onyttigt jag slutat med, energidrycken, alkoholen, godiset och snacksen... och insåg att chokladen var det enda jag inte slutat med. Och så fort jag klippte även den så sa det PANG. (Nu i efterhand undrar jag hur mycket choklad jag måste ha klämt i mig regelbundet...)
 
 
Minns heller inte exakt när, men nångång medan kilona började droppa så kände jag att jag faktiskt skulle vilja komma ner till 58kg. Tror inte jag vägt det på 6 år, precis efter magsäcksoperationen.
Men det är inget uppsatt mål, för risken finns att jag skulle behöva ta till drastiska metoder för att nå dit, och jag vill bara leva hälsosamt, inte strikt. Så jag får väl se vad jag landar mer permanent på genom att leva som jag ungefär gör nu.
 
 
Och avslutningsvis så hade jag en helt fantastisk brudkväll i lördags med Katsy. Efter att ha sparkat ut grabbarna så färgade vi hår, gjorde knäckebrödspizza, tittade på svettiga strippande karlakarlar (Magic Mike XXL), kletade på ansiktsmasker, drack energidricka i fancy glas och hade det helt fantastiskt. Minns inte sist jag hade en så fin kväll...
 
 
Vi köpte även en såndär omtalad ProPud choklad för att se what all the fuzz is about typ. Ett fåtal verkar hylla den medan resten (framförallt ickebantare) får den att låta som kräk i en burk. Så vi båda var inställda på äckel-päckel deluxe, och den såg verkligen vidrig ut innan vi rörde om rejält i burken... Men lustigt nog var den helt okej, vi var dock överens om att man nog behövde något till den för på egen hand kändes den ganska trist.
Om jag lyckas lägga av med chokladen igen kan den kanske vara ett alternativ... Hm..

Kommentera här: