Nycklar till det nya livet

Kan inte sova.. Eller jag sov väl nån timme eller två, sen vaknade jag. Tog en cigg, gick på toa, käkade en banan, och lade mig igen. Tror jag slumrade till nån halvtimme men sen var jag klarvaken igen.
 
För mycket i huvudet antar jag. Det snurrar av alla tankar.
"Vad ska jag göra imorgon? Läkarbesök, skrubba dörrar, packa upp dom där lådorna kanske? Åh, kan ju promenera till citygross och kolla på grejer till julbaket! Nejnej, vad dum jag är, det kan vänta. Prioritera! Men hmmm.. Åh, vi behöver lampor! Hur ska vi kunna se utan lampor? Fast det är ju lite dyrt... - aha, jag kan packa upp adventsbelysningen sålänge! Promenera ner med den i dramaten... fast jag kanske borde prioritera dörrskrubbningen ändå?"
 
On the bright side:
Fick hämta nycklarna redan idag (igår), och vi åkte ner med dom första flyttlådorna och invigde ena balkongen med en cigg. Såhär vacker utsikt kommer vi ha framöver!
 
 
 
Dagens fniss:
Det ringde på dörren imorse och jag fick fånga upp Raúl innan han rymde ut. Utanför står mina två bovärdar som säger att de ska inspektera lägenheten för att se om något behöver åtgärdas.
Och där står jag i morgonrock, med håret på ända och en sprattlande katt i famnen, bakom mig är en explosion av möbler, flyttlådor etc.
Gubbarna tittar fundersamt på mig, sticker in huvudena, och mumlar sen med stora ögon
"Öh.. när ska du flytta? Nu i helgen? Jamen då kommer vi nog tillbaka nästa vecka istället..."
 
Oh well.. Nu dricker jag iaf kaffe. Gett upp sömnförsöken. Får försöka skrubba och dola så fort Sebastian åkt till jobbet, gå på min läkartid och sedan sova en sväng innan jag tar tag i resten av dagen.

Kommentera här: