Helg

För att vara negativ:
Sov bort hela lördagen. Och det var inte ens fin och prima sömn, utan fullspäckad av mardrömmar och stress, vaknade i en pöl av svett.
Kände mig aspepp för någon timme sen, ville både städa och baka. Men nu när jag väl sitter med en kopp kaffe framför mig försvann all motivation. Blä vad trött jag blir på mig själv.
Jag hoppas tyst och innerligt att jag ska känna lite måndags-glöd imorgon, för jag behöver verkligen ta mig i kragen.
 
För o vara lite positiv:
Känner mig alldeles nykär och pirrig. Det är så underbart att fortfarande kunna känna på det här sättet efter flera år tillsammans. Vi har börjat och avslutat våra senaste dagar nu med att titta igenom Twilight-filmerna (halva till frukost och andra halvan innan vi somnar), och trots att dom är dyngtöntiga så har det känts så jäkla mysigt. Ibland behöver man nog se på töntiga kärleksfilmer tillsammans.
Idag är tanken att vi ska möblera om lite (det jag inte kunnat göra själv) och laga mat. Känns fint och lagom.
 
 
Nu ska jag se om jag kan få lite gjort trots att motivationen gått och gömt sig.

Kommentera här: