En vecka

Beslutade mig igår under dagen att det är dags att testa mig själv.
Först tänkte jag  "ah! Jag kör en 30-dagars utmaning!"
men sen efter lite mer eftertanke så insåg jag att vad som de senaste månaderna fungerat bäst för mig är att ta en dag i taget. Att klara ut Just Idag är en seger, och det är nog. Så jag ska börja i mindre skala. En vecka. Så det blir från onsdag 3:e till onsdag 11:e jag ska försöka skärpa mig lite här och lite där.
 
1. Ingen snabbmat/hämtmat.
2. Låta bli instagram och facebook HELT.
3. Promenera varje dag (hur långt eller länge är oviktigt)
Tanken är väl att se hur mycket mindre lat/bekväm jag kan vara, men även se ifall en sånhär förändring skulle kunna påverka mitt psykiska mående.
 
 
Avslutade i alla fall den här dagen med att göra korv med bröd till kvällsmat, och då slog en tanke mig. Om man har ork och tid så kan man ju faktiskt trixa till så att korv med bröd blir nyttigare, roligare och mer mättande...
 
Jag funderar på att döpa den till Stenbergs Deluxekorv
 
men det känns lite högmodigt så jag nöjer mig nog med
Mäster Debbies Snaskiga Korv
 
 
...mwehehe.

Kommentera här: