Livet är upponer

Livet är verkligen upponer just nu. Antingen tar jag världens megakliv tillbaka eller också är det påväg i rätt riktning. Jag är inte säker. Jag vet inte vart jag har mig själv, jag vet inte vad jag klarar av, jag vet inte vart mina egna gränser går.
 
Men jag försöker inte utmana ödet, jag tänker inte för en sekund att jag har mitt på det torra och att allting kommer bli fine. Men jag tänker heller inte kasta in handduken och säga att det är kört. Det är därför livet är upponer tror jag, för att jag inte kan minnas att jag någonsin känt mig så vilsen i mig själv förr.
 
Jag drömmer mardrömmar nästan varenda natt och idag var inget undantag. Vaknade i en pöl av svett med illa smak i munnen och en kropp som ömmade lika mycket som om jag faktiskt genomgått en fysisk ansträngning. Ångesten, paniken och hopplösheten sitter fortfarande kvar i kropp och huvud och jag är rädd att det ska förstöra den här dagen.
 
 
Men om jag ska försöka nämna mer positiva delar av livet:
Jag verkar äntligen ha fått bukt med sömnen. jag sover om nätterna och ibland om förmiddagarna, men inte längre dagar/eftermiddagar. Sovtimmarna är många men iaf på rätt sida om dygnet!
 
Batte verkar vara med mig i tankar om framtiden. Det känns mer lätt att prata om det, mer samspelat. Det gör mig både lycklig och lite rädd. För framtiden är en läskig plats. Men att ha honom vid min sida gör att allting känns mer rätt och mer okej.
 
Jag verkar kunna fokusera mina ständiga projekt på att försöka göra hemmet mer simpelt/effektivt. Istället för att tillsätta tillsätta tillsätta eller inreda med helt funktionslösa plitter och plotter grejer så försöker jag omstrukturera för att underlätta vardagen.
 
 
Och med dessa positiva nämnanden tänker jag nu försöka uträtta de dagliga sysslorna, förbereda världens största lass nötfärs och tänka positivt positivt positivt!

Kommentera här: