Sjukgymnastik

First of all - Jag tycks bli så besviken på mig själv att när jag missat min dagliga promenad så tar jag genast igen det dagen därpå. Något jag ALDRIG skulle gjort förr, och därmed känns det som ett enormt framsteg!
 
Secondly - Fikade med min mentor i söndags och fick lite av en epiphany gällande mitt liv, mina beslut och att jag mått dåligt sista tiden. Vi gick grundligt igenom punkt för punkt och hon fick mig att både inse och acceptera att visa saker har vi helt enkelt ingen makt över. Acceptera, låt det sjunka in och låt tiden ha sin gång. På en annan punkt raserade hon alla mina argument för hur dåliga, invecklade och hemska vissa saker i mitt liv är. Hon ställde mig mot väggen och ställde frågor jag vägrat ställa mig själv, och vi lyckades lirka loss faktumet att jag projicerar mitt eget självförakt på andra - och bygger upp scenarion i huvudet som helt enkelt inte har någon grund.
Det var ganska magiskt och jag kunde träffa gänget efteråt med harmoni i själ och hjärta.
 
Och slutligen - Jag hade tid hos sjukgymnasten igår, och wow. Ashärlig, mycket noggrann och gick djupt in på fysiologin gällande ryggenmusklerna, kotorna med menisker, nerver etc. Förklarade för henne hur, när och var jag börjat få ont och att det blivit bättre genom hårt liggunderlag, kuddar under knäna och lite försiktiga korta promenader, varpå hon gav mig tummen upp och sa att hade jag kommit dit tidigare hade det i princip varit just sånt som hon skulle rekommenderat mig.
Men nu, eftersom ryggen blivit bättre och "bara" gör ont lite i tid och otid så förklarade hon för mig att mina muskler från nedre delen av ryggen och runt fram till de innersta magmusklerna helt enkelt är för klena och behöver tränas upp. Hon instruerade mig för ganska exakta övningar som jag helst ska göra 20min om dagen direkt efter promenaden, men som minst 10min ifall jag inte klarar mer. Idag klarade jag bara 10min och jag har så vansinnigt ont i magen nu, haha.
 
I måndags sken solen när jag morgonpromenerade o kombinerat
med den fuktiga luften kändes det nästan som vår..
 
 
Idag ska jag försöka ta tag i en massa saker jag inte fick tid till igår, och på kvällen bjuder mamma och pappa oss på restaurang för att kompensera för att de inte kommer ha ett påskbord i år. Imorn ska vi förmodligen hem till Sebastians mamma och äta middag eftersom dom inte kommer vara hemma över påsk, och på fredag verkar det bli middag hos Sebastians pappa och hans fru (jajamen, för nu har de efter många år faktiskt gått och gängat sig!).
 
Fullt ös medvetslös!

Kommentera här: