Wää-ig titel raderad

Men för i helvete. Jag skulle just sätta mig och skriva ett wää-igt sociallivet suger just nu - inlägg men jag blir mest less på mig själv. För det första har jag fina trofasta Fluffy. Utan att gå in på detaljer kan jag ju fastslå att han är en riktigt klippa och har ett hjärta av guld. För det andra har jag Flogger, knasiga excentriska dude som jag kanske inte träffar skitofta men som ändå lyser upp hörnen av min tillvaro.
 
Nej varför jag surar är ju för att jag inte längre har någon riktigt brudig brudkompis.
S finns kvar, men i så små doser/så sällan att jag lätt glömmer henne.
F visade sig ju inte vara en vän alls, vilket sårade men också gjorde att jag inte sörjt förlusten av henne.
L är inte ett alternativ, hur mycket jag än skulle vilja.. Men så länge vi inte är osams har jag bestämt mig för att gilla läget.
Sen har vi K. Åh vad jag saknar K. Allt blev så fel, så rörigt.
Jag har sörjt den vänskapen sen dag 1, blivit ledsen och opponerat mig när "folk" (harkel. Är 1 person = folk?) försökt göra mig arg/uppvarvad på K istället för att sakna. Dumt jävla påhitt, känner en viss lättnad att jag inte joinade the dark side och lekte skitsnacksleken i sandlådan. Försökt lite försiktigt att be om ursäkt, försökt peta på situationen med en pinne för att se om det rör sig. Men jag vet inte vad som kommer ske. Om nåt ens kommer att ske.
 
 
Jag behöver något att lägga min fokus på tror jag.
Har än så länge spenderat mina sömnlösa nätter med att städa, diska, organisera, röja upp, planera, dola/pyssla och piffa upp... Men jag inser ju också att förr eller senare kommer det inte finnas något kvar att finslipa här i boet. Det har hänt förr och det slutar alltid med att jag sitter stirrandes in i en vägg och inte riktigt vet hur jag ska te mig.
 
Så jag funderar på om jag kanske inte borde skriva en "Jag hoppas kunna åstadkomma detta" + "HURDÅ-strategi"-lista att sätta upp ovanför dumburken eller nåt, och så får jag se vilka av punkterna jag faktiskt kan banka in i mitt lilla liv och vad som verkligen är helt omöjligt och borde läggas på hyllan.
 
Typ..
 
• Nå målvikten (4kg kvar av 15)
► enbart genom att äta bra och inte göra något dumt eller tillfällig livsstilsförändring.
 
• Gå över till e-ciggen
► återinföra nån knasig "puffa enbart vid fläkten eller utomhus"-rutin för att lura hjärnan eller nåt. Tvinga mig själv att köra varannan vanlig cigg och e-cigg.
 
• Minska kaffet - öka téet
► as simple as it sounds. Har dille på att dricka varmt, så varför inte lära mig dricka typ grönt te eller nåt? Trappa ner till max 3-4 koppar kaffe om dagen - ingen maxgräns för téet.
 
• Slutföra projekt
► istället för att ladda upp med material och starta otaliga projekt som aldrig blir klara... Skriv lista & påbörja aldrig nytt projekt innan tidigare är slutfört!
 
• Bli MatSmart
► både av praktiska skäl och ekonomiska. Att varje dag stå som ett frågetecken framför kylen känns inte kul längre. Läs annonsblad och planera veckomatsedel utefter den!
 
• Daglig yoga/meditation & självterapi
► något jag inte lyckats med på flera månader, men skam den som ger sig! Anteckningsblocket ska bytas ut mot textdokument i datorn för att öka motivationen (det suger verkligen att skriva för hand..) och yogan... ja det är väl bara att leta appar!
 
• "Jump back up in the saddle"
► Två steg framåt och ett steg tillbaka. Nånstans längs med vägen försvann gröt-frukostarna och chokladen halkade in i vardagen igen. Är kanske inget farligt bakslag men värt att försöka få rätsida på igen.
 
• Fisk & Vegetariskt-ish
► Det vore najs att börja äta mer fisk och vegetariskt helt enkelt, så ett bra sätt är väl att försöka laga minst en av dessa grejer per vecka!
 
• Mindre relaxa Mera funzies
► Jag är en mästare på att bädda ner mig och gå i ide - men att ta mig tid till faktiska NÖJEN.. not so much. Jag borde nästan sätta en timer - och när den ringer MÅSTE jag släppa det jag håller på med och göra nåt kul. Se en film, läsa en bok, spela ett dataspel, ta ett brudigt bubbelbad och måla tånaglarna..
 
 
Ja det var väl mina nattliga tankar. Fluffy ska lägga sig och sa just "yo stopid" till mig (ifall jag stannar uppe till typ 7 på morgonen igen), he's probably right though.
 
Men jag kan inte lägga mig nu. Jag testar ju att torka frukt i ugnen!
 

Kommentera här: