Wä ! + hårmani

Somnade vid 22, fick sova 2 hela timmar - och då var jag ändå helt färdig när jag lade mig. Så är det när lilla fröken Deborah är förkyld. Kroppen är antingen så utmattad att den kollapsar, eller också får den ingen ro alls... Den här gången är nästäppan värst, men slemhostan är inte sådär lajbans heller.
 
Nåja. What's new...
Kämpat fram o tillbaka med håret som en galning. Kände att jag ville tona ner det skrikiga turkosa men det blev bara blåare och blåare vad jag än gjorde. Tillslut lyckades jag och K få till en riktigt snygg färg, men efter en ynka dusch var jag blå som ett blåljus igen. Så idag/igår fick jag nog och blandade till en blåsvart färg som till min förvåning blev ursnygg! Nu hoppas jag bara den inte försvinner efter en enda dusch...
 
 
 
Fått en tid till sjukgymnast också. OM EN MÅNAD...! Stön. Har i vilket fall låtit bli promenaderna och ryggen är nästan helt återhämtad, men jag tänker nog ge mig iväg och leta inlägg snart... och kanske googla fram ryggövningar av nåt slag. Att inte ens kunna ta en 2km promenad på en månad? Glöm.
 
Oooch jaa.. idag (läs: igår) började jag röja ur klädkammaren big time. Den har blivit skräpgömman numero uno på alldeles för kort tid, plus att vi har löjligt för mycket kläder som varken passar eller används.
På kvällen åkte vi hem till Sebastians farföräldrar och åt middag med dom, hans pappa + fästmö och hans lillasyster. Det var jättemysigt.
 
Men jag måste erkänna att jag får tunghäfta och skamkänslor när folk frågar vad som är nytt i livet eller vad jag gör nu för tiden... Brukar alltid försöka skämta till det med att jag leker retro-hemmafru och att hushållet är mitt jobb. Det är ju sant förvisso, men det ger inte direkt någon status idag. Inget att skryta med eller som man får ryggdunkar för.
 
 
Ps. Räknade lite.. och på ett år har jag:
1 ggr Kammat ur dreadsen
5 ggr Klippt mig kortkort
1 ggr Satt i löshår
4 ggr Blekt
5 ggr Färgat
6 ggr Tonat
 
 
 
 
 

Kommentera här: