Pajjad rygg

Ja alltså, det känns ju ganska orättvist att bli bestraffad för duktighet.
För varje dag jag promenerade gjorde ryggen ondare och ondare. Resonerade sådär fint att "Jamen jag är så ovan vid att röra mig alls. Det blir bättre ju mer jag går!"... På fjärde dagen kunde jag inte längre böja mig ner till fötterna. Har nu slopat promenaderna i några dagar men ryggen blir varken bättre eller sämre (får väl vara tacksam över sistnämnda). Hoppas att få en tid hos sjukgymnast snarast för det här känns inte hållbart.. tar skållheta bad varenda dag följt av knådning av ryggen, knaprande av smärtstillande och smörjande med voltaren - och det hjälper knappt.
 
I tisdags hemma hos lilla pappa fick jag chansen att rota igenom en hel hög med kläder min syster rensat ut, och jag fyndade verkligen!! Mysiga koftor och cardigans framförallt men annat också. Tänk att det kan vara så roligt att få slänga på sig något nygammalt.
 
I onsdags var sista dagen för mitt facebook & instagram förbud, så när det var torsdag morgon tog jag en titt på vad jag missat.
 
INSTAGRAM: 240 bilder/poster
varav endast 150 av dom var postade av bekanta/vänner, och kanske 70-80 st totalt EGENTLIGEN intresserade mig.
 
FACEBOOK:
47 notifikationer
 2 vänförfrågningar
 8 meddelanden
 7 gruppuppdateringar
Det enda jag blev förvånad/glad över att se vid inloggning var att det dykt upp lite bilder ifrån babyshowern jag var med på. Det var alltså EN notifikation. Och det enda "viktiga" jag missat var att jag via fb blivit ombedd att ta med mig bubbelvatten på ett kalas.
 
Sååå... Min summering av detta lilla experiment är nog att jag har mer nöje av instagram än facebook i dagsläget, så jag tror faktiskt jag ska avaktivera min fb-profil tillsvidare. På instagram ska det bara rensas rejält.
 
 
 

Kommentera här: