Kalasbra helg

I fredags tog jag en fika med K och fick prata av mig ganska rejält, senare samma kväll hade jag ett långt och djupt samtal med min (kind of) mentor. Känns som att jag lär mig mer och mer om mig själv hela tiden, och det är både skönt och läskigt...
 
Igår var jag iväg på ett kalas. Var mycket mat, fika och tjöt i överflöd.
Idag var det dags för surprise baby showern som varit planerad sen en tid tillbaka och wow, det var överraskande kul! Fast den mentala bilden av leken "gissa bajset" med fejkbajs som åts med sked ur blöjor var lite.. traumatiserande?
Hela helgen var i vilket fall helt underbar och nästan lite övermäktig. Men det är ju bara för att lilla Debbie-hjärnan spasmar ur av för mycket sinnesintryck.
 
Tyvärr har jag två små mörka moln på min himmel som jag behöver ta itu med... Försöker hela tiden stålsätta mig och tänka strategiskt men lyckas inte riktigt. Kanske blir det en freestyle-lösning i slutändan.
 
Och tillsist: För typ en halvtimme sen blev jag sur.
Förmodligen onödigt sur. Överreagerande sur.
I dunno.
 
Tycker väl helt enkelt inte om plötsliga förändringar i mina planer eller att folk tror... jag vet inte. Att jag inte märker. Jag märker. Jag blir sårad. Mina sårade känslor har övergått till irritation vid det här laget, och en känsla av att jag skiter i vilket och att det finns bättre att lägga min energi och omtanke på.
 
Känner än en gång hur jag önskar att jag bara kunnat fly hela min tillvaro och bosätta mig typ på island eller nåt.

Kommentera här: