Enformig vardag

Har ju redan skrivit om hur kasst jag mår psykiskt av att typ aldrig ha ett egentligt svar på frågan "Vad är nytt i ditt liv då?"
 
För vad gör jag egentligen? Jag städar, tvättar, diskar, lagar mat, rensar, organiserar, gör iordning mackor & matlådor, planerar och försöker applicera ekonomi-tänket i både hushåll och nöjen. Jag är väl lite av ett gammalmodigt fruntimmer pga omständigheterna - vilket är fine, men synd att man framstår som den tråkigaste människan ever.
 
Men varför jag drar upp det nu är för att jag blivit tjatad på i över en vecka att spela ett dataspel, men jag känner mig för upptagen för att ta mig tid till det.
Jag behöver lägga en beställning på nätet, men har dragit ut på det i två dagar för att jag ständigt går igenom listan i huvudet över vad jag bör passa på att beställa samtidigt - för att spara in på fraktavgifter, köpa på online-rea etc.
Jag får stress-o-panik känslor av att försöka slå mig till ro och se på en film eller tv-serier, istället pluggar jag i en talbok i öronen och lyssnar medan jag utför hushållssysslorna.
 
Jag gör inget direkt kul, bara praktiska och nödvändiga ting - men de börjar kännas så viktiga att jag blir tokig om dom inte blir gjorda. Är min "to do"-lista för dagen inte korrekt avprickad så håller skamkänslorna mig vaken när jag försöker sova.
 
 
 
Det är väl tur att jag "idag" ska på födelsedagskalas för min systerdotter, och sen umgås med Katsy på kvällen. Då blir jag hindrad från att ränna runt och peta och pula konstant.
 
Men nu ska jag gå och diska (på tal om tvångsbeteende). Har bara ett kapitel kvar på The Twilight Saga att lyssna på och sen är det dags att nöta igenom Harry Potter serien istället.

Kommentera här: