Långa regniga promenader

Helgen o Veckan i bilder!

I lördags åkte trion här i boet till Stockholm för att spela in Kims musikvideo. Det var fantastiskt kul, och bäst var nog när en äldre herre med basker beslöt sig för att lite spontant hoppa in, köra sina bästa dance moves och i princip stjäla hela showen.

Efteråt åkte vi till studion för att kika närmre på det som filmats och jag passade på att ge kärlek till den gamlaste, naknaste och skruttigaste kattfarbrorn jag någonsin sett. Sebastian fick gosa med en råtta och var givetvis helt överlycklig.

 

Söndagen spenderades till 90% med att sova för att jag drog på mig någon muterad monsterförkylning, men tack vare det överdrivna sovandet har jag mått hyfsat fint resten av veckan!

Under en av städdagarna kände jag att det var dags:
Chokladen som legat och plågat mig vid TVn och i sovrummet skulle ryka. Jag lyckades bevisa för mig själv att jag har självdisciplin, för trots att ha sneglat på dom time and time again i över 20 dagar så har jag ändå lyckats hålla mig choklad-fri.

 

Kära storebror ville ha sällskap på sin morgonpromenad 05.30 och lagom tills jag vaknade var det så dimmigt att man inte såg näven framför sig eller kunde höra sina egna tankar tack vare det smattrande spöregnet.

Mitt försök till att vara rolig och spydig denna morgon kom och bit me in the ass så att säga för det slutade ändå med en morgonpromenad på en halvmil.

 
 
Dagen därpå kände både jag och bror oss peppade trots samma eländiga väder, men Kim som vaknade och insåg att jag inte var hemma fick sig en smärre shock.

 

Och nu är det fredag. Ljuva ljuva fredag.
Saker som ska göras och fixas, installation av diskmaskin inbokad (Wow... har diskat för hand sen december nu och vant mig vid det. Det här kommer bli så ovant och awesome!).
Nästa vecka kommer bli fullt ös:ig på både gott och ont. Det roligaste är nog att jag har bokat in en tid för att gaddas (yay)! Sen fyller ju Sebastian år också!



Ps. Provade att göra vegansk mannagrynsgröt på mandeldryck i veckan. Det var svingott!
 
 

Kommentera här: