Pray For Paris

Jag satt inatt och slösurfade på mina vanliga internetsidor då plötsligt en bild med texten "PrayForParis" dök upp. Förstod givetvis att något måste ha hänt då detta var postat av en amerikansk person.
 
Gick in på aftonhoran och möts av detta:
 
 
 
Osmakligt. Den absolut största texten handlar om EN svensk?
och skymmer dessutom fullständigt de andra kanske mer relevanta artiklarna... Varför skulle det spela någon roll att EN svensk dog? De andra hundra människorna då?
 
Tur som sagt att jag redan förstått att det handlade om något större än en endaste person, annars hade jag nog bara scrollat förbi hela alltet. Självupptagna landet deluxe.

Men oavsett hur ilsken en töntig tidning kan få mig att bli så gör händelsen i Paris mig sorgsen. Världen känns väldigt hatisk och farlig..

Kommentera här: