Light-flytten avklarad - CHECK

Pust, fräs, gäsp, stön.
 
Gick och lade mig klockan 5 på morgonen efter att faktiskt ha lyckats skopa fram ledig plats för möblerna som skulle pulas in här, 4 timmar senare klockan 9 igår var det dags att kliva upp och köra igång med flytten. Och som vi körde på, har aldrig sett make till tempo på bärande! För första gången i mitt liv var en flytt över på en halv dag. Så därefter begav vi oss hemåt och jag sov nästan 15 timmar i sträck tills imorse då Fia kom och det var dags att dra igång flyttstädandet som vi höll på med hela dagen, och givetvis kraschade jag nu på kvällen och sov 2,5 timmar...
 
Värst av allt är ju att jag inser vilken LIGHT variant detta var... vår egna flytt kommer bli rena rama mardrömmen. Vi har betydligt mer otympliga möbler, småskit och miljarder lådor (känns det som..). Dessutom är det väl inget big surprise hur mycket jag suger på såndär smexig underhållsstädning, vilket gör att flyttstädningen kommer bli så otroligt mycket mer jobbig och utdragen...
 
Men skam den som ger sig!
 
 
Så fort jag kan hämta lägenhetsnyckeln (redan imorn om jag har tur!) så ska jag och Sebastian börja köra ner flyttlådor och småpjuffs som går in i bilen. Lite grand varje dag efter hans jobb.
Jag ska verkligen försöka komma åt här hemma att rengöra/städa dag för dag, så det inte blir lika mycket att flyttstäda sen.
Medan Sebastian är på jobbet ska jag passa på att promenera ner till lägenheten och packa upp och iordning det lilla vi kört ner. Pö-om-pö-flytt it is!
 
 
Raúl har förövrigt ingenting alls emot att bo i ett berg av lådor.
 

Kommentera här: