Som man bäddar får man ligga

Kort och gott, jag fick veta denna morgon att mitt bostadstillägg gått ner till nästan ingenting.
Så givetvis fick jag en fet panikattack och började må grymt illa.
Arga tankar genomsyrade huvudet
Vad orättvist att jag bestraffas när jag gör allting rätt, är ärlig
och äntligen börjat få rätsida på ekonomin...
 
MEN. Istället för att krypa ihop i fosterställning, gråta och tycka synd om mig själv så började jag helt enkelt räkna i huvudet. Insåg två ganska avgörande saker.
 
1. Min rökning snor faktiskt MINST 1500 kr ur min plånbok varje månad.
Går jag över till e-cigg sjunker den summan löjligt mycket.
 
2. Jag har sakta glidit tillbaka till mitt dumma spontanshoppande på internet och använt mig av delbetalning. Inga enorma summor direkt, och en hel del har varit presenter med mera.
MEN DET SPELAR INGEN ROLL! Dom där få hundralapparna gör skillnad i det långa loppet. Hade jag aldrig börjat delbetala skit under flera års tid hade jag inte ställt till min ekonomi från första början. PUNKT.
 
Så faktum är att jag bäddat min egen säng och nu får ligga i den. Det är inte universum som är orättvist mot mig, det är inte synd om mig, det är ingen annans fel. Det är min dåliga livsstil som satt mig i den här sitsen och det är upp till mig att fixa det.
 
Så, I'm gonna pick myself up och helt enkelt fixa det här.
 
 
Inga mer delbetalningsköp, inga småsaker att "unna" mig med.
E-ciggen sitter på laddning i köket och jag har rökt otäcka mentolcigg hela morgonen i förhoppning om att göra övergången lite lättare.
 
 

Kommentera här: